Πως η Kaizen κέρδισε το στοίχημα και έγινε ο αγαπημένος bookmaker του ποδοσφαίρου
Σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης για την Kaizen Gaming, ο CCO της εταιρίας, Julio Iglesias Hernando, εξηγεί ποια είναι τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας της και πως κατάφερε να γίνει η αγαπημένη εταιρία για στοίχημα στο ποδόσφαιρο.
Η Kaizen Gaming δεν σταματά να βελτιώνεται σε όλους τους τομείς, κάτι που φαίνεται περίτρανα και από την επιτυχημένη προσπάθεια της να γίνει η πρώτη εταιρεία στοιχημάτων που αποκτά την ιδιότητα του εγκεκριμένου συνεργάτη για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA, το Euro 2024 και το CONMEBOL Copa America 2024.
Μιλώντας για όλα στο SBC Leaders magazine, ο CCO της Kaizen, Julio Iglesias Hernando αναφέρθηκε στα όσα έχει καταφέρει η εταιρία και για τα μελλοντικά της πλάνα.
Το νέο ειδικά σχεδιασμένο Kaizen Campus είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Χρειάζεται όραμα για να προχωρήσεις με κάτι τέτοιου μεγέθους και σχεδιασμού. Πώς επηρέασε την απόφασή σας να γίνετε μέλος της οικογένειας της Kaizen;
Μπήκα στην Kaizen πριν από σχεδόν τρία χρόνια, τον Ιανουάριο του 2021. Είχα αυτή την ωραία συζήτηση με τον Γιώργο Δασκαλάκη, τον Συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο και γνωριστήκαμε πραγματικά. Είχαμε πολύ μεγάλες, ανοιχτές και θα έλεγα εντελώς διαφανείς, ειλικρινείς συζητήσεις για τις προσδοκίες. Ποιος θα ήταν ο ρόλος μου. Ποια ήταν η φιλοδοξία της εταιρείας.
Εν μέσω της πανδημίας COVID-19 όλα ήταν ένα μεγάλο στοίχημα. Αυτή είναι η στιγμή που πρέπει να αποφασίσεις αν θα είσαι συντηρητικός και θα πιστέψεις ότι ο κόσμος θα πάει τρομερά άσχημα και θα σταματήσει ή ότι ο κόσμος θα συνεχίσει να περιστρέφεται και ότι πρέπει να προχωρήσεις, να δείξεις το όραμά σου και να προσπαθήσεις να χτίσεις κάτι μεγάλο.
Στην Ελλάδα, διευθύνετε ένα κυρίαρχο brand με το Stoiximan και έχετε επιτύχει μια σημαντική επέκταση με το brand Betano. Τι έχετε μάθει από τη λειτουργία του Stoiximan στην Ελλάδα, που μπορέσατε να εφαρμόσετε στο Betano, καθιστώντας το πρωτοπόρο σε ορισμένες από αυτές τις διεθνείς αγορές;
Νομίζω ότι ο πιο σημαντικός διαφοροποιητικός παράγοντας και το βασικότερο κριτήριο επιτυχίας είναι το προϊόν. Η Stoiximan κατάφερε να αναπτύξει ένα εξαιρετικά καλό προϊόν με την προοπτική να γίνει ανταγωνιστικό σε παγκόσμια κλίμακα. Πάντα είχαν το όραμα της διεθνούς επέκτασης, αλλά χρειάστηκε χρόνος για να βρουν τον τρόπο να επικοινωνήσουν τη μοναδικότητα και την ανώτερη ποιότητα αυτού του προϊόντος εκτός Ελλάδας.
Υπήρξαν επίσης κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες, γιατί πρέπει πρώτα να δοκιμάσεις. Πρέπει να δοκιμάσεις, να αποτύχεις, να σηκωθείς και να προσπαθήσεις ξανά. Αυτό μας οδήγησε στην πρώτη μας επιτυχημένη επέκταση στη Ρουμανία με το Betano. Στη συνέχεια, φυσικά, ήρθε η Πορτογαλία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Γερμανία, και ακολούθησαν οι μεγαλύτερες αγορές της Λατινικής Αμερικής, αποδεικνύοντας ότι το προϊόν μας είναι μοναδικό, πολύ εκτιμημένο από τους πελάτες μας και μπορεί να πετύχει σε κάθε αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε.
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα που διαθέτει η Kaizen ως εταιρεία είναι ότι έχετε δημιουργήσει τη δική σας τεχνολογία και λειτουργείτε πάνω στη δική σας πλατφόρμα. Πόση ευελιξία σας προσφέρει αυτό;
Μας καθιστά κυρίους της μοίρας μας. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της εστίασής μας στο προϊόν από την πρώτη κιόλας ημέρα. Ξεκινώντας με κάποιους εξωτερικούς συνεργάτες, γιατί δεν μπορείς να τα κάνεις όλα μόνος σου, αλλά έχοντας πάντα ένα ξεκάθαρο όραμα ότι κάποια στιγμή θα έχεις τον πλήρη έλεγχο της πορείας σου.
Η απόκτηση μιας πλήρως ιδιόκτητης τεχνολογικής υποδομής ήταν ξεκάθαρη εντολή και όραμα πολύ πριν ενταχθώ στην εταιρεία. Τη στιγμή που αυτό το όραμα υλοποιήθηκε και αποκτήσαμε τη δική μας πλατφόρμα, όλα έδεσαν και πήραν τη σωστή κατεύθυνση. Είχαμε το προϊόν και, επίσης – κάτι εξίσου κρίσιμο – είχαμε το brand. Χρειάζεσαι ένα brand για να τοποθετήσεις το προϊόν σου στο μυαλό των πελατών σου και να εξασφαλίσεις ότι προσφέρεις μια εμπειρία που θέλουν να δοκιμάσουν και στη συνέχεια, ιδανικά και σε πολύ υψηλά ποσοστά, να παραμείνουν μέρος αυτής της εμπειρίας.
Πρόσφατα έχετε πετύχει σημαντικές συμφωνίες που κανένας άλλος πάροχος στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει. Ήσασταν χορηγοί στο τελευταίο Παγκόσμιο Κύπελλο. Χορηγείτε το UEFA Euro 2024 στη Γερμανία και το CONMEBOL Copa America 2024 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πόσο σημαντικές είναι αυτές οι συμφωνίες για να δείξετε τι μπορεί να πετύχει η Kaizen Gaming;
Πρώτα και κύρια, δεσμευόμαστε να δραστηριοποιούμαστε σε ρυθμισμένες αγορές. Αυτό σημαίνει ότι δεσμευόμαστε όχι μόνο να είμαστε πλήρως συμμορφωμένοι, διαφανείς και υπεύθυνοι πάροχοι, αλλά και να διασφαλίσουμε ότι γινόμαστε αποδεκτοί ως νόμιμοι πάροχοι από την κοινωνία.
Αυτό σημαίνει ότι, όταν μιλάς με διεθνώς αναγνωρισμένους θεσμούς, πρέπει να είσαι καλά προετοιμασμένος, αποδεκτός και κατανοητός. Και όταν αυτοί αναζητούν συνεργάτες για να κλείσουν πρωτοποριακές συμφωνίες, δεν θέλουν “σκελετούς στην ντουλάπα”. Σε αυτή την περίπτωση, περάσαμε εκτεταμένες διαδικασίες due diligence από αυτές τις εταιρείες.
Πρέπει να διασφαλίσεις ότι η συμφωνία που κάνεις λειτουργεί για εσένα, λειτουργεί για αυτούς και να τους καθησυχάσεις ότι βαδίζετε προς την ίδια κατεύθυνση, ότι είστε ο σωστός συνεργάτης για να χτίσετε το μέλλον του αθλητισμού μαζί. Αυτό αποτελεί επίσης επιβεβαίωση ότι κάνουμε τα πράγματα σωστά. Γιατί όταν απευθύνεσαι στη FIFA, την UEFA και την CONMEBOL, δεν τους λες απλά την ιστορία σου, αλλά τους δείχνεις τι έχεις κάνει.
Συνεργαζόμαστε με ηγέτες στη βιομηχανία του αθλητισμού κάθε χρόνο για πάνω από μια δεκαετία. Είμαστε ο μακροβιότερος συνεργάτης του Ολυμπιακού εδώ και εννέα χρόνια. Το να έχεις μια τέτοια σχέση με έναν κορυφαίο ποδοσφαιρικό σύλλογο δεν είναι εύκολο. Και αυτό δεν αφορά μόνο το μάρκετινγκ που προκύπτει από αυτές τις ενέργειες, αλλά και την επένδυση πίσω στον αθλητισμό.
Αυτό είναι το κύριο σημείο. Έχει να κάνει με το να διασφαλίσουμε ότι έχουμε μια επιχείρηση που βασίζεται στον αθλητισμό, και είναι προς το απόλυτο συμφέρον μας να προστατεύσουμε τον αθλητισμό ώστε να παραμείνει μια συναρπαστική και καθηλωτική εμπειρία. Θέλουμε να δώσουμε πίσω στη βιομηχανία, ώστε να συνεχίσει να αναπτύσσεται μαζί μας. Αυτό είναι το βασικό μας μέλημα. Μας ενδιαφέρει η ευημερία του αθλητισμού.
Περνώντας στην εμπορική πλευρά των πραγμάτων. Από τη δική σας οπτική γωνία, ποια είναι τα πιο σημαντικά πράγματα όταν εισέρχεστε σε μια νέα αγορά;
Όταν εισέρχεσαι σε μια αγορά, το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να μεταφέρεις το brand σου σε κοινά που ενδιαφέρονται για τον αθλητισμό, το στοίχημα και το gaming. Είμαστε τοποθετημένοι ως ένα τολμηρό, συναισθηματικό, premium brand. Πρέπει να καταλάβουμε ότι αναζητούμε δραστηριότητες, συνεργάτες ή assets που θα μεταφέρουν αυτή την εικόνα στους συνεργάτες μας και στους δυνητικούς πελάτες μας.
Πρόκειται για την προσεκτική επιλογή των λίγων πραγμάτων που θέλουμε να κάνουμε πολύ καλά σε αυτή την αγορά, ώστε να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να ξεχωρίσουμε και να αναδείξουμε το προϊόν μας με τον σωστό τρόπο. Είναι περισσότερο θέμα εύρεσης των ανθρώπων που μπορούν να εκπροσωπήσουν το Betano σε αυτές τις αγορές και στη συνέχεια να διασφαλίσουμε ότι, μόλις τους αποκτήσουμε, το προϊόν θα προσαρμοστεί προσεκτικά στις τοπικές ανάγκες. Πιστεύουμε πραγματικά στην προσαρμογή των προϊόντων μας σε τοπικό επίπεδο.
Με βάση τη Λατινική Αμερική, είναι προφανώς μια τεράστια αγορά για το brand Betano. Ποιο είναι το σχέδιο; Να επεκταθείτε σε όσες χώρες της Λατινικής Αμερικής επιτρέπουν οι ρυθμίσεις;
Στο τέλος, πιθανότατα ναι. Πιθανώς η σειρά προτεραιότητας θα διαφέρει ανάλογα με την ελκυστικότητα, το ενδιαφέρον από την πλευρά μας και την πρόσβαση στην αγορά. Θα μας ενδιέφερε πολύ να εισέλθουμε σε οποιαδήποτε χώρα με ένα κανονικό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Οι άνθρωποι συχνά ξεχνούν πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξει αυτή η βιομηχανία. Γι’ αυτό πρέπει να είσαι ευέλικτος, ταπεινός και με σεβασμό. Υπάρχουν πολλές σπουδαίες εταιρείες εκεί έξω που κάνουν εκπληκτικά πράγματα, και αυτό είναι ίσως ένα από τα αποτελέσματα του να γίνεσαι πραγματικά πολυεθνική εταιρεία: ξαφνικά εκτίθεσαι σε μεγάλους ανταγωνιστές με μεγάλες ιδέες.
Πρέπει να είσαι ανοιχτός και ικανός να καταλάβεις τι κάνουν καλύτερα από εσένα και στη συνέχεια να προσπαθήσεις να δεις αν μπορείς να βελτιωθείς, ενώ παράλληλα αναδεικνύεις τα δυνατά σου σημεία για να διασφαλίσεις ότι θα πείσεις κάποιους πελάτες ότι αξίζει να δοκιμάσουν το προϊόν σου.
Η έναρξη λειτουργίας στο Ηνωμένο Βασίλειο σηματοδοτεί το πρώτο στάδιο στο όραμα της για 26 χώρες έως το 2026
Η Kaizen Gaming έχει θέσει στόχο για τη διεθνή της επέκταση, τον οποίο υπογράμμισε με την ανακοίνωση ότι το brand της, Betano, εισέρχεται στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, την ίδια στιγμή που δημοσιευόταν αυτή η συνέντευξη. Ο Hernando εξήγησε το εύρος της φιλοδοξίας της εταιρείας:
«Το όραμά μας ονομάζεται 26-26. Να δραστηριοποιούμαστε σε 26 χώρες έως το 2026. Για εμάς, η οργανική ανάπτυξη είναι το ζητούμενο για το προβλεπτό μέλλον. Θα είμαστε αρκετά απασχολημένοι για να φτάσουμε στο στόχο των 26 χωρών μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Η Λατινική Αμερική είναι μια βασική περιοχή για εμάς, όπως και η Ευρώπη. Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε στην Αφρική και τη Βόρεια Αμερική, οπότε θα δούμε τι θα προκύψει από εκεί. Δοκιμάζουμε, πειραματιζόμαστε, μαθαίνουμε.
Περιμένω η εταιρεία να αλλάξει δραματικά τα επόμενα δύο χρόνια, παρόμοια με ό,τι συνέβη τα προηγούμενα δύο. Σκοπεύουμε να το πετύχουμε κυρίως εστιάζοντας στη συνολική εμπειρία του πελάτη, διασφαλίζοντας ότι το προϊόν μας παραμένει κορυφαίας ποιότητας όπως είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει πολλή δουλειά για να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε, να αλλάζουμε και να το κάνουμε ακόμα καλύτερο.»
«Αυτό σημαίνει επίσης τη δημιουργία ενός brand που να συνδέεται ουσιαστικά με τους πελάτες μας – όχι μόνο όσον αφορά τις μεγαλύτερες χορηγίες, την ελκυστικότητα ή τη “γοητεία”, που είναι σημαντικά – αλλά και σε θέματα υπεύθυνου παιχνιδιού και βιωσιμότητας, διασφαλίζοντας ότι καλύπτουμε τις ανάγκες των εμπλεκομένων και της κοινωνίας συνολικά.
«Όταν βλέπεις ανάπτυξη, είναι πολύ συναρπαστικό. Αλλά απαιτεί από τους ανθρώπους να είναι διπλά προσεκτικοί, γιατί εκεί είναι που αρχίζει να αναπτύσσεται η εφησυχαστική στάση, η οποία είναι ο χειρότερος εχθρός.
«Αν υπάρχει κάτι που είναι απολύτως ξεκάθαρο για μένα, είναι ότι μόλις ξεκινήσαμε. Αυτό είναι πραγματικά μόνο η αρχή. Δεν έχουμε “φτάσει” σε κανένα επίπεδο ακόμη. Είμαστε πολύ συνειδητοποιημένοι για τους τομείς στους οποίους υστερούμε και τους τομείς όπου σίγουρα πρέπει να βελτιωθούμε για να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε, και αυτό ακριβώς σκοπεύουμε να κάνουμε.»