Ο πολιορκητικός κριός της SL1
Μία και μοναδική φορά υπήρξε ομόνοια στο συνεταιρισμό της Λίγκας. Όχι λόγω των εορτών, αλλά γιατί τους ένωσε όλους η προσδοκία για μεγαλύτερα έσοδα.
Ομοφώνως ελήφθη η απόφαση για την κεντρική διαχείριση τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Ούτε ο Ολυμπιακός πρόβαλλε επιφυλάξεις.
Έγινε επιτέλους κατανοητό αυτό που υποστήριζε εξαρχής ο γνώστης των τηλεοπτικών πραγμάτων Γιάννης Αλαφούζος, ο οποίος υπερασπίστηκε σε χαλεπούς καιρούς το διακύβευμα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων.
Άλλωστε έχει εκλείψει ο κίνδυνος να συμβεί αυτό που έγινε πριν 20 χρόνια. Δηλαδή να φτάσουμε στον παραλογισμό μια ομάδα να έχει έσοδα καθ’ ολοκληρίαν από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και από πουθενά αλλού.
Ήταν η εποχή του αλήστου μνήμης Alpha Digital, ο οποίος χρεοκόπησε επειδή ήθελε να μπει με γενναιοδωρία στην αγορά του ποδοσφαίρου. Ήταν η εποχή που ο Πανιώνιος είχε από τα τηλεοπτικά το 95% των εσόδων του, τη στιγμή που η Τσέλσι είχε μόλις το 14%.
Αυτό το οικονομικό ανοσιούργημα δεν πρόκειται να επαναληφθεί. Ούτε κινδυνεύει κάποια από τις συνδρομητικές πλατφόρμες με χρεωκοπία. Η Nova έχει νέο ισχυρό επενδυτή και η Cosmote είναι σε διαρκή άνοδο.
Ευφυώς η Λίγκα έβαλε στο παιχνίδι και τα δύο συνδρομητικά κανάλια ώστε να ανεβάσει την τιμή. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, η μάχη για τους συνδρομητές ακόμη πιο μεγάλη και το δόλωμα ήδη τσίμπησε.
Η Nova και η Cosmote δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε τιμολογιακό τραστ απέναντι στη Super League 1. Θέλουν το προϊόν και θα κάνουν ό,τι μπορούν για να το πάρουν.
Η τελική τιμή μπορεί να μην είναι 60 εκατ. ευρώ όπως προσδοκούν οι ΠΑΕ, αλλά θα υπάρξει σίγουρα μια γενναία αύξηση στους «μικρούς».
Αν συνεχίσει να λειτουργεί συντεταγμένα η Λίγκα θα κερδίσει τη μάχη των εσόδων. Απλώς κάποιοι ανησυχούν ότι μπορεί να διαρραγεί το μέτωπο των Big 4. Προς το παρόν ο Παναθηναϊκός είναι αυτός που συγκρατεί τον Ολυμπιακό.
Ο συνεταιρισμός διαθέτει και δύο εναλλακτικές λύσεις. Η πρώτη ακούει στο όνομα της ΕΡΤ. Αποτελεί πάντα τη χρυσή εφεδρεία του ποδοσφαίρου και μπορεί να δώσει λύσεις σε συνθήκες διαπραγματευτικής ασφυξίας .
Το μεγαλύτερο όπλο της Λίγκας είναι η ανακοίνωση για τη δημιουργία SL TV.
Θα αποτελέσει τον πολιορκητικό κριό απέναντι στα συνδρομητικά κανάλια, τα οποία γνωρίζουν πολύ καλά ότι με αυτόν τον τρόπο ο συνεταιρισμός έχει σοβαρή εναλλακτική λύση.
Δεν είναι εύκολο εγχείρημα, δεν πέτυχε σε κάθε χώρα που στήθηκε, αλλά αποτελεί μια πάγια απειλή σε όποιους θελήσουν να αμφισβητήσουν το δικαίωμα των ομάδων για μεγαλύτερα έσοδα από την τηλεόραση.
Σε κάθε περίπτωση το οξυγόνο για τις ομάδες είναι το στοίχημα και τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Ειδικά για τις ελληνικές ομάδες, οι οποίες δεν διαθέτουν το στοιχειώδες μάρκετινγκ που θα μπορούσε να τους αποφέρει έσοδα κατά τα αγγλικά πρότυπα.